Zapraszamy do udziału w konkursie „Najaktywniejszy Społeczny Inspektor Pracy” organizowanym przez Państwową Inspekcję Pracy.
Cel
Celem konkursu „Najaktywniejszy Społeczny Inspektor Pracy” jest promowanie działalności społecznych inspektorów pracy, którzy, realizując swoje ustawowe zadania, skutecznie wpływają na poprawę stanu bezpieczeństwa pracy w zakładach i ochronę uprawnień pracowniczych.
Etapy
Od 2019 roku konkurs przebiega w dwóch etapach: wojewódzkim i krajowym. Mogą w nim uczestniczyć zakładowi, oddziałowi i grupowi społeczni inspektorzy pracy, zgłoszeni przez organizacje związkowe.
Przebieg konkursu
Oceny uczestników dokonują zespoły eksperckie, w skład których wchodzą przedstawiciele Państwowej Inspekcji Pracy oraz reprezentatywnych central związkowych – Forum Związków Zawodowych, Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego „Solidarność” i Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych. Wojewódzkie Komisje Konkursowe w 16 Okręgowych Inspektoratach Pracy oceniają działalność zgłoszonych kandydatów i wskazują maksymalnie po trzech laureatów, którzy uzyskują kwalifikację do etapu krajowego. Na szczeblu centralnym, Kapituła powołana przez Głównego Inspektora Pracy, weryfikuje oraz opiniuje nadesłane z okręgów dokumentacje i wnioski. Główny Inspektor Pracy, na wniosek Kapituły, przyznaje wyróżnienia 16 społecznym inspektorom pracy, spośród których wyłanianych jest trzech, uhonorowanych nagrodami głównymi.
Zgłoszenia należy przesyłać do 15 maja 2025 r. na adres urzędu:
Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie
Ul. Kopernika 29
10-512 Olsztyn
lub drogą elektroniczną na adres e-mail: promocja@olsztyn.pip.gov.pl
poprzez złożenie karty zgłoszeniowej wraz z oświadczeniem, które stanowią załącznik do regulaminu konkursu.
Termin składania zgłoszeń do konkursu upływa 15 maja 2025 r.
Osoba do kontaktu ws. konkursu: młodszy specjalista Pani Agnieszka Dąbrowska-Bajorek nr tel. (89) 5241 325,
e-mail: agnieszka.dabrowska-bajorek@olsztyn.pip.gov.pl