Włącz JavaScript dla prawidłowego działania strony!
Aktualności Rola Państwowej Inspekcji Pracy w zwalczaniu mobbingu, czyli co może inspektor?
Dodano: 8 stycznia 2025
0:51 minut
Szanowni Państwo!
Zachęcamy do zapoznania się z artykułem autorstwa dr. Łukasza Sztycha, Zastępcy Okręgowego Inspektora Pracy ds. Prawno-Organizacyjnych w Olsztynie, opublikowanym na stronie Głównego Inspektoratu Pracy. W artykule szczegółowo omówiono zjawisko mobbingu w miejscu pracy oraz rolę Państwowej Inspekcji Pracy w monitorowaniu i zwalczaniu tego zjawiska. Autor przedstawia dane statystyczne dotyczące liczby skarg na mobbing, jakie wpłynęły do inspektoratu w ostatnich latach. Zawiera również analizę skutków działań podejmowanych przez inspektorów pracy oraz wyzwań, jakie napotykają podczas oceny przypadków mobbingu. Ponadto w artykule znajduje się omówienie istotnych ograniczeń, które mogą wpływać na niemożność ustalenia faktów związanych z mobbingiem, a także wskazania dotyczące ewentualnych nieprawidłowości wskazywanych przez skarżących. Ze względu na znaczenie poruszanych w artykule tematów, gorąco zachęcamy do lektury, aby lepiej poznać działania Państwowej Inspekcji Pracy oraz zasady ochrony praw pracowników w kontekście mobbingu.
[Przeczytaj artykuł tutaj!]
Zobacz magazyn Inspektor Pracy
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Zgoda na pliki cookies jest dobrowolna i można ją wycofać lub zmodyfikować w dowolnym momencie klikając w przycisk ciasteczka w lewym dolnym rogu strony. Więcej informacji znajdziesz w polityce plików cookies .
Niezbędne ciasteczka służą do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naszej strony internetowej, właściwej obsługi naszych użytkowników, przez którą rozumiemy m.in. zapewnienie bezpieczeństwa czy prawidłowe dostarczenie i dostosowanie usługi. Nie umożliwiają one identyfikacji konkretnego użytkownika. Niezbędne pliki cookie pozwalają nam również zrealizować podstawowe cele naszej firmy, do których należy np. zapewnienie prawidłowej i niezakłóconej komunikacji, zagwarantowanie obsługi na najwyższym poziomie, dostosowanie treści odpowiadającej użytkownikom oraz ich ochrona przed oszustwami. Pliki te pozwalają korzystać naszym użytkownikom z wybranych usług. Ponieważ są to pliki niezbędne, nie można ich wyłączyć.
Te pliki pozwalają nam dopasować naszą ofertę do potrzeb naszych użytkowników. Cookie kierunkowe pokazują nam w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych stron internetowych dzięki czemu możemy dostosować reklamę i tym samym usługę lub produkt, który będzie zgodny z oczekiwaniami użytkownika. Na podstawie cookie reklamowych budowany jest profil zainteresowań użytkownika i dopasowywane są reklamy tak, aby nie otrzymywał on treści, które go nie interesują. Pliki te nie są bezpośrednim nośnikiem danych osobowych, a identyfikują wyłącznie przeglądarkę urządzenia. Cookie reklamowe i kierunkowe umożliwiają dostarczenie interesujących użytkownika reklam, zgodnych z jego zainteresowaniami.
Pliki analityczne i wydajnościowe służą do poprawy wydajności naszej strony internetowej i służą wyłącznie naszym wewnętrznym celom. Są to dane anonimowe i niepozwalające na identyfikację konkretnego użytkownika. Ich głównym zadaniem jest pokazanie nam co jest najbardziej i najmniej popularne, jak wygląda ruch na naszych stronach. Dzięki tym plikom możemy udoskonalić naszą ofertę i ulepszyć świadczone usługi, dostosować wyniki do potrzeb użytkownika. Te anonimowe statystyki mogą być udostępniane na potrzeby prowadzonej komunikacji zewnętrznej. Wydajnościowe pliki cookie pozwalają nam również zweryfikować czego poszukują nasi użytkownicy, co pozwala nam ulepszyć wyniki naszej strony.
Pliki cookie należące do mediów społecznościowych umożliwiają udostępnianie treści naszej strony internetowej w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. Są one plikami łączącymi naszą stronę z popularnymi serwisami. Kontrolę nad tymi plikami sprawują wymienione platformy. Dzięki tym plikom mamy możliwość powiązania kont użytkowników z treściami na naszej stronie, czyli uwierzytelniania użytkownika. Właśnie te pliki zapewniają możliwość dodawania komentarzy czy umożliwiają dostarczenie reklamy w mediach społecznościowych.