Dodano: 19 listopada 2025
1:12 minut

19 listopada 2025 r. przedstawiciele Okręgowego Inspektoratu Pracy w Olsztynie uczestniczyli w konsultacjach zorganizowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie w ramach Dni Pracodawców 2025. Spotkanie poświęcone było tematyce legalności zatrudniania obywateli państw trzecich, w szczególności zasadom dotyczącym tytułów pobytowych, zezwoleń na pracę oraz obowiązków pracodawców wynikających z przepisów prawa.

W konsultacjach uczestniczyła Koordynator Sekcji Legalności Zatrudnienia, nadinspektor pracy Agnieszka Dymek, która odpowiadała na pytania dotyczące praktycznych aspektów powierzania pracy cudzoziemcom, najczęściej spotykanych nieprawidłowości oraz obowiązujących procedur.

Podczas wydarzenia odwiedzający mogli uzyskać indywidualne porady w zakresie:

  • legalnego powierzania pracy cudzoziemcom,
  • wymaganych dokumentów i obowiązków pracodawcy,
  • zmian wynikających z ustawy z 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom,
  • zasad kontroli prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy.

W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele innych instytucji, m.in. Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego i Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej. Wspólne konsultacje umożliwiły uczestnikom uzyskanie pełnego i spójnego obrazu obowiązków związanych z legalnym zatrudnianiem pracowników spoza UE.

Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem pracodawców oraz osób poszukujących rzetelnych informacji na temat przepisów dotyczących zatrudniania cudzoziemców. To cenna okazja do wymiany doświadczeń i wzmocnienia współpracy między instytucjami wspierającymi rynek pracy.

Galeria