W ramach współpracy pomiędzy: Okręgowym Inspektoratem Pracy w Olsztynie, olsztyńskim oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Izbą Administracji Skarbowej w Olsztynie powstało Olsztyńskie Forum Administracji dla Biznesu. Celem powstania Forum było stworzenie platformy współpracy i współdziałania organów administracji, na rzecz podnoszenia wśród podmiotów powierzających pracę, świadomości i kultury przestrzegania przepisów prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz obowiązków podatkowych.
W bieżącym roku zaplanowano 4 webinaria w ramach działalności Forum. Pierwsze z nich pt. "Praca zdalna. Aspekty prawa pracy, ubezpieczeniowe i podatkowe", odbyło się 27 kwietnia 2023 r.
Podczas webinarium zostały omówione następujące zagadnienia:
- „Praca zdalna w świetle znowelizowanych przepisów kodeksu pracy” – przedstawiciel OIP Olsztyn
- „Wpływ przepisów o pracy zdalnej na rozliczenia podatkowe” – przedstawiciel Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie
- „Świadczenia z ubezpieczenia społecznego związane z wypadkami przy pracy (zdalnej)” – przedstawiciel Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Olsztynie.
Udział w spotkaniu wzięło ponad 200 osób - m. in. przedstawiciele powiatowych urzędów pracy, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP, instytucji związanych z rolnictwem, przedsiębiorcy, stowarzyszenia pracodawców.
Zdjęcia przedstawiają prelegentów Webinarium