Dodano: 22 grudnia 2023
1:32 minut
Grafika do tekstu

Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie zakończył kolejną edycję programu profilaktycznego „Przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu w miejscu pracy”.

Szacuje się, że w Polsce stres zawodowy i jego negatywne konsekwencje dotykają nawet 75% pracowników, a co czwarta absencja chorobowa, trwająca ponad dwa tygodnie jest wynikiem stresu. Niewątpliwie rodzi to dla pracodawców istotne konsekwencje ekonomiczne i organizacyjne, a dla pracowników zdrowotne.

Państwowa Inspekcja Pracy od wielu lat prowadzi działania na rzecz ograniczania narażenia na czynniki psychospołeczne w środowisku pracy. Jednym z tych działań jest program  profilaktyczny „Przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu w miejscu pracy” i adresowany jest do pracodawców i pracowników. Jego celem – jak sama nazwa programu wskazuje - jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu w miejscu pracy. Zachodzące w ostatnich dekadach zmiany związane z organizacją pracy i zarządzaniem procesem pracy, skutkują pojawieniem się nowych zagrożeń psychospołecznych w miejscu pracy, stanowiących istotne wyzwanie w obszarze ochrony pracy. Coraz częściej spotykamy się w mediach, czy też słyszymy od znajomych, a może też jesteśmy świadkami sytuacji takich jak mobbing, dyskryminacja, nierówne traktowanie, molestowanie, molestowanie seksualne, agresja, czy przemoc. Zjawiska te zapewne są jednym z najważniejszych wyzwań dla pracownika i pracodawcy na najbliższą przyszłość.

W roku 2023 przeprowadzono 7 szkoleń - zarówno w trybie stacjonarnym jak i on-line, w których uczestniczyło 11 podmiotów z województwa warmińsko-mazurskiego oraz ponad 300 pracowników.

Więcej informacji na temat programu „Przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu w miejscu pracy” można uzyskać pod numerami telefonów: 895241321, 726 997 543 lub 600 223 428 lub adresem e-mail: agnieszka.dabrowska-bajorek@olsztyn.pip.gov.pl

Aby wziąć udział w programie należy wypełnić kartę zgłoszenia (karta w załączniku) i przesłać na adres: promocja@olsztyn.pip.gov.pl